CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday 29 December 2011

Isaac kena cucuk MMR

Siang tadi bawak Isaac gi Klinik Kesihatan Bandar Botanic sebab Isaac ada appointment untuk suntikan imunisasi MMR untuk bayi 12 bulan. Sepatutnya semalam 27/12/2011, tapi terlupa so terpaksa la gi arini. selamba jer..(bgtau kat nurse ade kursus konon semalam..hehe..).

Sampai klinik pon dan pukul 2.20 pm, orang takde la ramai sangat..tapi agak slow jugak la..dekat 15 minit jugak la baru dapt no. giliran. pastu lebih setengah jam tunggu untuk masuk bilik pemeriksaan tu..nombor aku 6589 dan nombor pada masa tu 6580..tapi yang tak tahan, lepas pemeriksaan tu, kena tunggu dipanggil untuk suntikan dekat-dekat 1 jam kottt..aiyooo lamanya..Isaac pulak dah buat perangai, pusing sana pusing sini, siap jerit-jerit lagi..sampai ada baby yang tidur pon boleh terjaga..sebab dia dah mengantuk sangat tahap gila punya..bagi puting pun dia baling je..amboi bos kecik ni pandai melenting yer..hmmm...

Akhirnya bila nombor dah dipanggil, masuk lah aku & Isaac ke dalam bilik suntikan tu. Masuk dalam bilik tu tengok ada beberapa nurse pelatih nak bagi suntikan. Memang depa ni ditemani oleh nurse-nurse senior, tapi cuak gak aku, anak aku nak kena cucuk ngan nurse pelatih kannnn...adoooiii.. =(

Aku kena pegang Isaac cam position nak menyusukan dia.. masa tu mata dia pun dah layu..dah risau ni..sebab kejap lagi kena cucuk sure dia menjerit punyer la..Hmmm..sungguh..bila kena cucuk tiba-tiba dia menangis sampai tak berbuyi, cam kejang pon ada..cuak aku masa tu..takut-takut dia tarik..bukan aku je gabra..nurse-nurse yang ade kat dalam tu pon dah kelam-kabut..bila dah berenti nangis tetiba dia tertido..lagi sekali kitorg semua gabra sebab ingatkan dia pengsan..aku cakap kat diorang " dia ngantuk ni", pastu nurse seniour tu tanya aku "laa..die ngantuk sangat ke??" Dalam hati aku cakap, of course la, dia dah berjaga dari pukul 12 tghari kottt..tunggu kat klinik ni je dah 2 jam okay..huhhh.. Pastu nurse seniour suruh letak air kat muka dia..kena je air Isaac terus sedar dan menangis lagi..tapi takpe nangis la..yang penting aku aku lega..takde ape-ape yang buruk jadi kat dia..sebab dia mengantuk sangat agaknya tu.. Ye la kalo kita ni pun tengah dok tidur, tiba ada orang cucuk kita, tak ngamuk ke?? kann..??

Ynag penting dia dah dapat suntikan yang penting MMR untuk memberi perlindungan daripada penyakit measles, mumps & rubella. Masuk kereta Isaac terus tidur, samapi rumah pun still tidur sampai 3 jam okay.. lena sungguh.. Alhamdulillah..

So, nanti kena gi cucuk lagi mase 13 bulan. Lambat lagi, bulan March nanti.. celebrate birthday mama dulu baru jumpa nurse yekk.. heheh.. Wassalam..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...