CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday 6 January 2012

Doa Untuk Amalina Che Bakri

As salam..

Lately, hangatnyaaa isu tentang pelajar cemerlang Malaysia, Nur Amalina Che Bakri diperkatakan di sana sini. Klik je nama Amalina Che Bakri di search engine kat internet ni, mesti keluar gambar2 terbaru die yang boleh dikatakan 'hot' jugak la.. rasanya semua orang pon dah tengok gambar2 die tu kan.. jadi tak perlulah aku tampal gambar die kat sini yeh.. bagi menghormati permintaan Amalina dan keluarganya..

Cuma tersa sedikit terkilan apabila di wajah Amalina dan ibunya tidak rasa bersalah pun bila menjelaskan tentang gambar berpelukan Amalina dengan a guy yang dikatakan 'very close friend'. Kalo close friend pun, kita sebagai orang Islam, tak sepatutnya berpelukan sampai macam tu sekali kan..

Just that apa aku nak di 'share' kat sini, yang baik dijadikan teladan dan yang buruk dijadikan sempadan.. contohilah kejayaan cemerlang Amalina dan apa yang tak baik yang dilakukan oleh dia di sana, jadikan sempadan, buang jauh-jauh.. maybe ada hikmah disebaliknya  bukan saja untuk Amalina tapi pada kita yang melihat situasi ini juga.. maybe lepas ni kita semua lebih peka dengan isu menutup aurat dan 'culture shocked' ni kann..

Sama-sama lah kita berusaha dan berdoa supaya perkara ni tak terjadi pada ahli keluarga kita.. Bak kata Dato' Dr. Fadzilah Kamsah dalam laman FB nye pagi tadi, " Kitapun tak sempurna.Semua org boleh berubah n taubat. Kitapun belum pasti sempat taubat sblm mati. Org yg sibuk betulkan dirinya, TAKDE MASA NAK CARI SALAH ORG LAIN. Drp sibuk mengata, baik kita doakan dia n semua org jadi baik."

Apa yang Amalina dah lakukan, telah banyak melukakan hati parents dan famili dia.. jangan lah kita tambah2 lagi.. Allah masih lagi memberi peluang kepadanya coz even die berkelakuan seperti itu kat UK, but all the succeed still with her. Apa lagi kita sebagai sesama manusia, give her a chance to change.. Aku pun tak nak cakap lebih2 kerana sebelum berkahwin dulu aku pun tak berhijab.. tapi Alhamdulillah selepas berkahwin, dengan bimbingan my hubby, now dah berhijab pun.. Insya Allah, maybe hidayah akan sampai pada Amalina seperti mana aku dan dia sempat bertaubat..

Khabarnya dia bakal tamat Pengajian Mei ni dan pulang dengan 'double degree'. InsyaAllah.. Doakanlah yang terbaik untuk permata negara Nur Amalina Che Bakri dan keluarganya.. =)

ABBY FANA BERTUDUNG

Dalam kecoh-kecoh pasal Amalina dah berubah ni, tak lupa jugak pada artis-artis kita yang dah 'berhijrah' dan berusaha untuk menjadi lebih baik.. yang terkini Abby Fana yang dah pun bertudung after balik dari mengerjakan haji. Alhamdulillah.. sangat happy coz pernah berdetik banyak kali di hati sebelum ni bila tengok Abby Fana di TV, "bila Abby Fana ni nak pakai tudung? Kalo pakai tudung still nampak sweet jugak ni.." tak sangka impian menjadi kenyataan akhirnya.. mungkin apa yang terfikir di hati kita tu menjadi doa untuk Abby Fana.. maybe ramai lagi di luar sana telah mendoakannya..



Manis sekali.. 

Sejak akhir-akhir ni jugak ramai artis kita yang dah bertudung, cam Raja Farah, Diana Amir, Irma Hasmie.. InsyaAllah, hopefully ramai lagi artis kita yang akan 'berhijrah' dan maybe orang-orang biasa cam kita ni yang belum berhijab akan mengikut jejak langkah artis-artis ni untuk menunaikan kewajipan menutup aurat ni kayyy..

Wassalam..


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...