CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday 26 April 2011

Aku Bertukar 'Profession'

Isaac & Me

Hari ni genapla seminggu aku berenti keje dari sebuah 'telecommunication company' yang agak terkenal gak la kt Malaysia ni..ye la, bpe banyak sgt la telco kt malaysia ni kan..Dan genap seminggu jugak la aku dah mendapat gelaran 'housewife'. Hehe.. 

Hmm.. ingat lg mase zaman bercinte dulu (mase tu bercinte ngan husband aku skang ni le..), aku pernah bagitau die, walaupun aku study tinggi-tinggi, tp kalau keadaan terdesak yang memerlukan aku berenti keje dan menjadi housewife, aku sanggup..tak sangka pulak jadi kenyataan..

Reason nye..semuanya kerana anak mama sorang ni..Isaac Mikhail bin Khairil Amri..sebab die la aku tak sanggup nak pergi keje..always want to be with Isaac.. everytime & everywhere. Maybe ni la yang dirasai oleh ibu-ibu yang lain kan..bile kat tempat keje asyik ingat kat anak. 

Another reason is my-company dah mule demand macam-macam. Dah mule tetapkan rules yang x munasabah. Bengang je.. So, setelah mendapat 'green light' dari husband, aku kini dah menjadi housewife. Seminggu jadi housewife ni, agak penat la jugak.. sekarang ni tengah membiasakan diri nak buat semua keje kt umah tu.. anak pon baru 4 bulan kan..

Hopefully, aku dapat jadi housewife yang rajin dan yang terbaik untuk famili.. InsyaAllah..=)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...